Osnovno znanje iz analize i sinteze linearnih regulacijskih sustava
ciljevi predmeta
Usvajanje naprednih znanja o postupcima analize i projektiranja sustava digitalnog vođenja.
očekivani ishodi učenja
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
1. Opisati povijesni razvoj digitalnog vođenja
2. Prepoznati razliku između kontinuiranih i diskretnih signala i sustava.
3. Objasniti kvatizaciju kontinuiranog signala po vremenu, uzorkovanje, A/D pretvarač. Obnavljanje kontinuiranog signala, sklop za obnavljanje 0-tog reda, D/A pretvarač.
4. Modelirati diskretne sustave koristeći: jednadžbe diferencija. Z-transformaciju. Modificiranu Z-transformaciju. Impulsnu prijenosnu funkcijau. Ekvivalentni sustav.
5. Znati identificirati impulsnu prijenosnu funkciju.
6. Opisati diskretni sustav varijablama stanja.
7. Analizirati diskretni sustav i to: Stabilnost. Analizu tranzientnog odziva. Točnost i pogreške ustaljenog stanja.
8. Analizirati diskretni sustav u frekvencijskom području, u kompleksnom području (GMK diskretnih sustava), te analizairatri diskretne sustave varijablama stanja.
9. Projektirati diskretni regulator postupcima: Diskretizacija kontinuiranih regulatora. Projektiranje diskretnog regulatora na temelju kontinuiranih podataka (postavljanje polova i nula, postupak temeljen na definiranju željenog odziva. Projektiranje diskretnog regulatora u pseudo frekvencijskom w-području. Postupci vođenja temeljeni na povratnoj vezi po varijablama stanja.
10. Realizirati i implementirati digitalno vođenje i to preko realizacije impulsne prijenosne funkcije diskretnog regulatora.
11. Opisati probleme implementacije digitalnog vođenja (skaliranje, kvantizacijski šum).
12. Opisati tehnologija digitalnog vođenja.
Novaković, B.: Metode vođenja tehničkih sistema, Školska knjiga, 1990.
dopunska literatura
Aström, K.J.; Wittenmark, B.Computer controlled systems - theory and design, Prentice-Hall Int. series, London, 1996.
J.R.Vaccaro, Digital Control – A State Space Approach, McGrawHill, 1995.
J.A.Borrie, Modern Control Systems – A Manual of Design Methods, Prentice Hall Int., 2000
jezik poduke
Hrvatski
način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula
Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
Povremeno promatranje i evaluacija nastave od strane predstojnika odsjeka/ šefa katedre, itd.
ispit (način polaganja, ispitni rokovi)
Ispit se sastoji od teorijskog dijela i dijela sa zadacima. Tijekom semestra biti će održana dva kolokvija. Prvi kolokvij je nakon 7 tjedana nastave, a drugi po završetku nastave. Student može putem kolokvija položiti gradivo kolegija.
Ispit se polaže u dva dijela, na isti način na koji je organizirano polaganje preko kolokvijima (teorijski dio i dio sa zadacima). Uvjet za pozitivnu ocjenu je da student ima ukupno najmanje 50 % bodova na ispitu, ali pri tome mora imati minimalno 50% od bodova predviđenih za teorijski dio gradiva (odnosno, 25% od ukupnog broja bodova na ispitu) i 50% od bodova predviđenih za zadatke (odnosno, 25% od ukupnog broja bodova na ispitu).
Pravila podjednako odnose na studente koji su ovaj kolegij upisali prvi put i na one studente koji su kolegij upisali po drugi put.
Konačna se ocjena utvrđuje na sljedeći način:
Postotak Ocjena
50% do 61% dovoljan (2)
62% do 74% dobar (3)
75% do 87% vrlo dobar (4)
88% do 100% izvrstan (5)
Na prvom kolokviju će se polagati gradivo prema nastavnim jedinicama do sedmog tjedna uključivo, a na drugom ostatak gradiva tjedna uključivo. Kolokviji i ispiti održavaju se u terminima predviđenim kalendarom nastave.
Nastavne jedinice za Predavanja
Broj sati
1.
1. lekcija - Uvod i povijesni razvoj digitanog vođenja
3 sata
2.
2.lekcija - Kontinuirani i diskretni signali i sustavi
3 sata
3.
3.lekcija - Uzorkovanje i obnavljanje
3 sata
4.
4.lekcija - Modeliranje diskretnih sustava - jednadžbe diferencija, Z transformacija i modificirana Z transformacija
3 sata
5.
5.lekcija - Impulsna prijenosna funkcija i ekvivalentna impulsna prijenosna funkcija - definicija i dobivanje (teorijski i eksperimentalno)
3 sata
6.
6. lekcija - Opis diskrenog sustava varijablama stanja
3 sata
7.
7.lekcija - Analiza diskternih sustava u vremenskoj i kompleksnoj domeni (GMK)
3 sata
8.
8. I kolokvij
3 sata
9.
9. lekcija - Analiza diskretnih sustava u frekvencijskoj domeni, analiza diskretnih sustava opisanih varijablama stanja
11.lekcija - Projektiranje regulatora u diskretnom području na temelju kontinuiranih podataka (I dio)
3 sata
12.
12.lekcija - Projektiranje regulatora u diskretnom području na temelju kontinuiranih podataka (II dio)
3 sata
13.
13.lekcija - Postupci vođenja temeljeni na povratnoj vezi po varijablama stanja
3 sata
14.
14.lekcija - Realizacija i implementacija (primjena) digitalnog vođenja
3 sata
15.
15. II kolokvij
3 sata
Nastavne jedinice za Auditorne vježbe
Broj sati
1.
1. Modeliranje diskretnih sustava – jednadžbe diferencija
2 sata
2.
2. Modeliranje diskretnih sustava – teorija Z transformacije
2 sata
3.
3. Rježšavanje jednadžbi diferencija pomoću Z transformacije
2 sata
4.
4. Modificirana Z transformacija
2 sata
5.
5. Impulsana prijenosna funkcija i ekvivalentna impulsan prijenosna funkcija
2 sata
6.
6. Diskretni sustavi opisani varijablama stanja, veza između opisa varijablama stanja i prijenosne funkcije
2 sata
7.
7. Analiza stabilnosti i točnosti (pogreške ustaljenog stanja). Analiza diskretnog sustava u vremenskom području
2 sata
8.
8. I kolokvij
2 sata
9.
9. Analiza diskretnog sustava u kompleksnom području (GMK)
2 sata
10.
10. Analiza diskretnog sustava u frekvencijskom području
2 sata
11.
11. Diskretizacija kontunuiranih regulatora
2 sata
12.
12. Projektiranje diskretnog regulatora PI, PD i PID tipa
2 sata
13.
13. Diskretno povratno vođenje po varijablama stanja
2 sata
14.
14. Realizacija impulsne prijenosne funkcije
2 sata
15.
15. II kolokvij
2 sata
Niste više prijavljeni
Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.
Nastao je problem u radu sustava
Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.
Vaš preglednik nije podržan
Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.