FESB NASTAVA
Loading...
    Diplomski
    261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
    2. semestar
    Nema predmeta

    Automobilski pogonski sustavi u virtualnom okruženju

    (FESL50)
    2024/25 godina
    preduvjeti za upis
    Nema
    ciljevi predmeta

    Primjena stečenih znanja i razvijanje inženjerskih vještina kroz integraciju modela pogonskih sklopova, svladavanje osnova arhitekture regulacijskih sustava, njihovih senzora i aktuatora te komunikacijskih mreža unutar cestovnih vozila. Upoznavanje realnih i virtualnih ispitnih metoda automobilskih pogonskih sustava.

    očekivani ishodi učenja

    Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
     Prezentirati različita konstrukcijska i regulacijska rješenja za tradicionalne i elektrificirane pogonske sklopove;
     Komentirati poremećajne veličine i druge aspekte regulacije momenta realiziranog na izlaznom vratilu pogonskog sklopa, uz različite granične uvjete;
     Integrirati individualne komponente modela pogonskih sklopova i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijskom okruženju;
     Predložiti postupke podešavanja parametara PID regulatora postavljenog na strani pogona;
     Kritički procijenit važnost jedinice za vođenje u mehatroničkim sustavima modernih vozila.

    nastava i predavači
     
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
     
    Laboratorijske vježbe
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
    sadržaj

    Razine vođenja današnjih i budućih regulacijskih modula automobilskih mehatroničkih sustava.
    Komponente pogonskih sustava cestovnih vozila.
    Senzori i aktuatori pogonskih sustava cestovnih vozila.
    Dinamički modeli pogona, vozila i vozača.
    Principi regulacije momenta na strani pogonske jedinice.
    Sinteza regulacijskog kruga.
    Proces podešavanja pogonskih regulatora i ispitna okruženja (SiL, HiL, probni stol pogonske jedinice, valjci, powertrain dyno, specijalizirani probni stolovi).
    Integracija komponente modela pogonskog sustava i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijsko okruženje (AVL Model.CONNECT).
    Integracija i podešavanje parametara PID regulatora za realizaciju momenta na izlazu iz pogonske jedinice i na kotačima vozila.

    preporučena literatura
    • G. Radica, N. Matulić: Autorizirana predavanja, FESB, AVL in Croatia, 2023

    • AVL publikacije: AVL Cruise M Manuals; AVL Model.CONNECT Manuals, AVL SMS Manuals 2023.

    • Automotive Mechatronics, Konrad Reif,Bosch, Springer Gabler, 2014

    • Uwe Kiencke, Lars Nielsen: Automotive Control Systems (For Engine, Driveline, and Vehicle), Second Edition, ISBN 3-540-23139-0 Springer Berlin Heidelberg New York, 2004

    dopunska literatura
    • 1. Robert Bosch GmhH, Bosch Automotive Electrics and Automotive Electronics (System and Components, Networking and Hybrid Drive), Springer Vieweg Wiesbaden, 2015

    • 2. I. Mahalec, Z. Lulić, D. Kozarac: Motori s unutarnjim izgaranjem, FSB, 2010.

    jezik poduke
    prazno
    način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula
    prazno
    ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

    Metodologija CDIO, ocjenjivanje relativno.
    Ocjenjivanje uključuje ocjenu/bodove na dva kolokvija, aktivnost tijekom semestra i ocjenu završnog projekta.
    Konačna ocjena se formira na temelju sljedećih udjela:
    20% postotak bodova ostvarenih na kolokviju,
    80% aktivnost tijekom semestra i završni projekt.
    Aktivnost tijekom semestra se ocjenjuje na temelju:
    - Prisutnost i aktivnost na nastavi/diskusiji - 10%
    - Tjedni pismeni izvještaji o aktivnostima - 35%
    - Završni projekt i prezentacija - 35%
    Individualni dio ocjene se stječe kolokvijem i aktivnošću (aktivnost, tjedni izvještaji). U aktivnost ulazi i ocjena kandidata za samostalnost i inicijativu.

      Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
    1.

    Razine vođenja današnjih i budućih regulacijskih modula automobilskih mehatroničkih sustava

    2 sata
    2.

    Komponente pogonskih sustava cestovnih vozila

    4 sata
    3.

    Senzori i aktuatori pogonskih sustava cestovnih vozila

    4 sata
    4.

    Dinamički modeli pogona, vozila i vozača

    6 sati
    5.

    Principi regulacije momenta na strani pogonske jedinice

    4 sata
    6.

    Sinteza regulacijskog kruga

    3 sata
    7.

    Proces podešavanja pogonskih regulatora i ispitna okruženja (SiL, HiL, probni stol pogonske jedinice, valjci, powertrain dyno, specijalizirani probni stolovi)

    3 sata
      Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
    1.

    Integracija komponente modela pogonskog sustava i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijsko okruženje (AVL Model.CONNECT)

    13 sati
    2.

    Integracija i podešavanje parametara PID regulatora za realizaciju momenta na izlazu iz pogonske jedinice i na kotačima vozila

    13 sati
    Niste više prijavljeni

    Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

    Nastao je problem u radu sustava

    Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

    Vaš preglednik nije podržan

    Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.