261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
|
110 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
112 Elektronika i računalno inženjerstvo
114 Komunikacijska i informacijska tehnologija
150 Industrijsko inženjerstvo
220 Elektronika i računalno inženjerstvo
222 Računalno inženjerstvo
231 Automatizacija i pogoni
232 Elektroenergetski sustavi
242 Telekomunikacije i informatika
261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
262 Računalno projektiranje i inženjerstvo
263 Proizvodno strojarstvo
270 Industrijsko inženjerstvo
271 Proizvodni management
272 Upravljanje životnim ciklusom proizvoda
310 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
920 Elektronika i računalno inženjerstvo
940 Komunikacijska i informacijska tehnologija
|
|
Nema predmeta
Upit treba biti dulji od 1 znaka...
Nema rezultata
U polje za pretragu upišite naziv ili kôd predmeta koji želite pronaći
Automobilski pogonski sustavi u virtualnom okruženju
ciljevi predmeta
Primjena stečenih znanja i razvijanje inženjerskih vještina kroz integraciju modela pogonskih sklopova, svladavanje osnova arhitekture regulacijskih sustava, njihovih senzora i aktuatora te komunikacijskih mreža unutar cestovnih vozila. Upoznavanje realnih i virtualnih ispitnih metoda automobilskih pogonskih sustava.
očekivani ishodi učenja
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
Prezentirati različita konstrukcijska i regulacijska rješenja za tradicionalne i elektrificirane pogonske sklopove;
Komentirati poremećajne veličine i druge aspekte regulacije momenta realiziranog na izlaznom vratilu pogonskog sklopa, uz različite granične uvjete;
Integrirati individualne komponente modela pogonskih sklopova i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijskom okruženju;
Predložiti postupke podešavanja parametara PID regulatora postavljenog na strani pogona;
Kritički procijenit važnost jedinice za vođenje u mehatroničkim sustavima modernih vozila.
nastava i predavači
|
|
30 sati
2 sata tjedno × 15 tjedana
|
|
|
30 sati
2 sata tjedno × 15 tjedana
|
sadržaj
Razine vođenja današnjih i budućih regulacijskih modula automobilskih mehatroničkih sustava.
Komponente pogonskih sustava cestovnih vozila.
Senzori i aktuatori pogonskih sustava cestovnih vozila.
Dinamički modeli pogona, vozila i vozača.
Principi regulacije momenta na strani pogonske jedinice.
Sinteza regulacijskog kruga.
Proces podešavanja pogonskih regulatora i ispitna okruženja (SiL, HiL, probni stol pogonske jedinice, valjci, powertrain dyno, specijalizirani probni stolovi).
Integracija komponente modela pogonskog sustava i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijsko okruženje (AVL Model.CONNECT).
Integracija i podešavanje parametara PID regulatora za realizaciju momenta na izlazu iz pogonske jedinice i na kotačima vozila.
preporučena literatura
G. Radica, N. Matulić: Autorizirana predavanja, FESB, AVL in Croatia, 2023
AVL publikacije: AVL Cruise M Manuals; AVL Model.CONNECT Manuals, AVL SMS Manuals 2023.
Automotive Mechatronics, Konrad Reif,Bosch, Springer Gabler, 2014
Uwe Kiencke, Lars Nielsen: Automotive Control Systems (For Engine, Driveline, and Vehicle), Second Edition, ISBN 3-540-23139-0 Springer Berlin Heidelberg New York, 2004
dopunska literatura
1. Robert Bosch GmhH, Bosch Automotive Electrics and Automotive Electronics (System and Components, Networking and Hybrid Drive), Springer Vieweg Wiesbaden, 2015
2. I. Mahalec, Z. Lulić, D. Kozarac: Motori s unutarnjim izgaranjem, FSB, 2010.
način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula
prazno
ispit (način polaganja, ispitni rokovi)
Metodologija CDIO, ocjenjivanje relativno.
Ocjenjivanje uključuje ocjenu/bodove na dva kolokvija, aktivnost tijekom semestra i ocjenu završnog projekta.
Konačna ocjena se formira na temelju sljedećih udjela:
20% postotak bodova ostvarenih na kolokviju,
80% aktivnost tijekom semestra i završni projekt.
Aktivnost tijekom semestra se ocjenjuje na temelju:
- Prisutnost i aktivnost na nastavi/diskusiji - 10%
- Tjedni pismeni izvještaji o aktivnostima - 35%
- Završni projekt i prezentacija - 35%
Individualni dio ocjene se stječe kolokvijem i aktivnošću (aktivnost, tjedni izvještaji). U aktivnost ulazi i ocjena kandidata za samostalnost i inicijativu.
|
Nastavne jedinice za Predavanja |
Broj sati |
1.
|
Razine vođenja današnjih i budućih regulacijskih modula automobilskih mehatroničkih sustava
|
2 sata |
2.
|
Komponente pogonskih sustava cestovnih vozila
|
4 sata |
3.
|
Senzori i aktuatori pogonskih sustava cestovnih vozila
|
4 sata |
4.
|
Dinamički modeli pogona, vozila i vozača
|
6 sati |
5.
|
Principi regulacije momenta na strani pogonske jedinice
|
4 sata |
6.
|
Sinteza regulacijskog kruga
|
3 sata |
7.
|
Proces podešavanja pogonskih regulatora i ispitna okruženja (SiL, HiL, probni stol pogonske jedinice, valjci, powertrain dyno, specijalizirani probni stolovi)
|
3 sata |
|
Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe |
Broj sati |
1.
|
Integracija komponente modela pogonskog sustava i vozila u SiL (Software-in-the-Loop) kosimulacijsko okruženje (AVL Model.CONNECT)
|
13 sati |
2.
|
Integracija i podešavanje parametara PID regulatora za realizaciju momenta na izlazu iz pogonske jedinice i na kotačima vozila
|
13 sati |
|