FESB NASTAVA
    Diplomski
    250 Računarstvo
    1. semestar
    Nema predmeta

    Korisnička sučelja

    (FELK01)
    2024/25 godina
    preduvjeti za upis
    nema
    ciljevi predmeta

    Osnovni ciljevi predmeta su:
    • pružiti studentima uvid u osnove dizajna interakcija između čovjeka i računala
    • predstaviti studentima dokazane tehnike za implementaciju i unaprijeđenje korisničkih sučelja
    • osposobiti studenate za primjenu metodičkih procedura za dizajn sustava koji će krajnjem korisniku biti jednostavni za uporabu

    očekivani ishodi učenja

    Nakon uspješno savladanog predmeta, studenti će moći:
    • objasniti relevantnost metodičkog pristupa dizajnu korisničkih sučelja
    • objasniti pojam dobrog dizajna
    • primjeniti iterativni proces izrade i vrjednovanja korisničkih sučelja
    • identificirati korisnike i zadaće koje sučelje mora podržavati
    • opravdati razvoj low fidelity prototipova prethodno razvoju finalnog konačno sučelje
    • izraditi i vrjednovati low- i hi-fidelity prototipove korisničkih sučelja
    • vrjednovati korisnička sučelja tehnikom cognitive walkthrough
    • vrjednovati korisnička sučelja postupkom heurističkog vrjednovanja
    • opravdati odgovarajući vizualni dizajn temeljem osnovnih principa vizulanog dizajna

    nositelji predmeta
    nastava i predavači
     
    Predavanja
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
     
    Laboratorijske vježbe
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
    sadržaj

    Uvodna razmatranja i terminologija. Psihologija i dizajn svakodnevnih stvari. Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane čovjeka, interakcija sa strane računala. Modeli ponašanja čovjeka u interakciji s računalom. Postupak razvoja interaktivnog sustava: iteracija dizajniranja i vrednovanja. Razumijevanje korisnika i njihovih zadataka. Zadatku (korisniku) usmjeren proces razvoja interaktivnih računalnih sustava. Dizajniranje korisničkog sučelja; principi i smjernice dobrog dizajna. Vrednovanje korisničkog sučelja; metode vrednovanja koje uključuju ispitne korisnike i koje uključuju HCI stručnjake. Implementacija i izrada prototipa.

    preporučena literatura
    • Dix A., Finaly J., Abowd G. D., Beale R.: Human-Computer Interaction, 3rd, Pearson, Prentice Hall, 2004.

    • Nielsen J.: Usability Engineering, AP Professional, 1993.

    • Norman D.: The Psychology of Everyday Things, Basic Books, 1988.

    • Slideovi s predavanja dostupni početkom semestra na http://www.fesb.hr/~mcagalj/HCI)

    dopunska literatura
    jezik poduke
    Hrvatski
    način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula

    Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
    Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
    Povremeno promatranje i evaluacija nastave od strane predstojnika odsjeka/šefa katedre, itd.

    ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

    Tijekom semestra održat će se dva kolokvija (nakon 7. odnosno 13. tjedna neposredne nastave). U okviru laboratorijskih vježbi student je dužan realizirati jedan semestarski projekt (proizvoljna tema s naglaskom na HCI); rad u grupama od 2-3 studenta. Po realizaciji projekta student (grupa) će pripremiti finalni izvještaj i prezentaciju. Svaka grupa je dužna prezentirati projekt na kraju semestra (zadnja dva tjedna u terminu laboratorijskih vježbi). Završen projekt (predan izvještaj i održana prezentacija) je preduvjet za upis ocjene. Profesor/asistent će osigurati svu podršku potrebnu za uspješnu realizaciju projekta.

    Ocjenjivanje:

    A - Prisustvo na predavanjima i rad u laboratoriju = 5%
    B - Finalni izvještaj i prezentacija projekta = 30%
    C - 1. kolokvij = 25%
    D - 2. kolokvij (cijelo gradivo) = 40%

    Ocjena = zaokruži( 0.05A + 0.3B + 0.25C + 0.4D )

      Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
    1.

    Uvodna razmatranja. Interakcija čovjeka i računala. Korisničko sučelje.

    2 sata
    2.

    Psihologija i dizajn svakodnevnih stvari.

    2 sata
    3.

    Razumijevanje korisnika i njihovih zadataka.

    2 sata
    4.

    Razvoj interaktivnih računalnih sustava.

    2 sata
    5.

    Zadatku /korisniku/ usmjeren proces dizajniranja.

    2 sata
    6.

    Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane čovjeka.

    2 sata
    7.

    Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane računala.

    2 sata
    8.

    1. kolokvij

    9.

    Modeli ponašanja čovjeka u interakciji s računalom.

    2 sata
    10.

    Postupak razvoja interaktivnog sustava: iteracija dizajna i vrednovanja.

    2 sata
    11.

    Dizajniranje korisničkog sučelja. Principi i smjernice dizajniranja.

    2 sata
    12.

    Vrednovanje korisničkog sučelja. Definicija upotrebljivosti.

    2 sata
    13.

    Metode vrednovanja upotrebljivosti (uključuju ispitne korisnike).

    2 sata
    14.

    Implementacija i izrada prototipa.

    2 sata
    15.

    2. kolokvij

      Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
    1.

    Uvod u projekt i HCI metode (heuristike, izrada prototipa, evaluacija)

    3 sata
    2.

    Rad na projektu

    19 sati
    3.

    Prezentacija projekata

    4 sata
    Niste više prijavljeni

    Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

    Nastao je problem u radu sustava

    Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

    Vaš preglednik nije podržan

    Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.