FESB NASTAVA
Loading...
    Diplomski
    242 Telekomunikacije i informatika
    2. semestar
    Nema predmeta

    Trodimenzionalne simulacije

    (FELJ32)
    2024/25 godina
    preduvjeti za upis
    Kompetencije i vještine koje se stječu završenim preddiplomskin studijem.
    ciljevi predmeta

    Osposobljavanje studenata za:
    • Temeljna znanja o 3D modelima
    • Temeljan znanja o 3D simulacijama
    • Modeliranje 3D sustava
    • Implementiranje 3D sustava
    • Testiranje 3D sustava

    očekivani ishodi učenja

    Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
    1. Modelirati 3d sustave.
    2. Implementirati aplikacijsku razinu 3D sustava.
    3. Implementirati razinu za 3D geometriju.
    4. Implementirati razinu za kreiranje fragmenata (rasterization).
    5. Implementirati 3D scenu.
    6. Implementirati interaktivnu 3d grafiku.

    nositelji predmeta
    nastava i predavači
     
    Predavanja
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
     
    Laboratorijske vježbe
    30 sati
    2 sata tjedno × 15 tjedana
    sadržaj
    prazno
    preporučena literatura
    • Zoraja, Ivan. Trodimenzionalne simulacije, predavanja. Interna skripta. e-learning portal

    dopunska literatura
    • • Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, and Naty Hoffman: Real-Time Rendering

    • • Frank Luna: Introduction to 3D Game Programming with DirectX11.

    • • Jason Zink, Matt Pettineo, and Jack Hoxley: Practical Rendering and Computation with Direct3 11

    • • Eric Lengyel: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition

    • • Microsoft, DirectX 11.2. web.

    jezik poduke
    Hrvatski, engleski
    način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula

    • Vođenje evidencije o prisutnosti na nastavi
    • Godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita
    • Studentska anketa s ciljem evaluacije nastavnika
    • Samoevaluacija nastavnika
    • Povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta

    ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

    Tijekom semestra bit će dva međuispita (kolokvija). Prvi je međuispit nakon 7 tjedana nastave, a drugi nakon narednih 6 tjedana. Na završnom ispitu studenti polažu dijelove gradiva koje nisu položili na međuispitima. Svaki se međuispit provodi kao pisani ispit u trajanju od 90 minuta i sastoji se od ukupno 4 pitanja i zadataka. Uvjet za pozitivnu ocjenu je pozitivna ocjena iz laboratorijskih vježbi te barem 40% bodova na svakom međuispitu, a konačna se ocjena (u postocima) formira prema formuli:
    Ocjena(%) = 0,2 LV + 0,4 (M1 + M2)
    gdje su aktivnosti izražene u postocima:
    • LV - ocjena iz laboratorijskih vježbi,
    • M1, M2 - bodovi na međuispitima. .
    Uvjet za pozitivnu ocjenu je 40% bodova na svakom međuispitu, ili iz svakog dijela gradiva na završnom ispitu, pozitivna ocjena iz laboratorijskih vježbi te napravljen seminarski rad. Uvjet za pozitivnu ocjenu na popravnom ispitu je 50% ukupnog broja bodova.

    Konačna se ocjena utvrđuje na sljedeći način:
    Postotak Ocjena
    50% do 61% dovoljan (2)
    62% do 74% dobar (3)
    75% do 87% vrlo dobar (4)
    88% do 100% izvrstan (5)

    Međuispiti i ispiti se održavaju u terminima određenim kalendarom ispitnih rokova. Svaki međuispit se sastoji od 4 pitanja podijeljenih u dvije skupine, završni ispit sastoji se od 6 pitanja podijeljenih u dvije skupine.

    Ukoliko je student iz nekog međuispita imao 40% i više bodova, na završnom ispitu pitanja iz tog područja nije nužno odgovarati. Konačnu ocjenu se i u ovom slučaju izračunava kao suma postignutih postotaka ispita (maksimalno 80%) i laboratorijskih vježbi (maksimalno 20%).

      Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
    1.

    Osnove 3D sustava. Cijevovodi. Aplikacijska razina. Geometrijska razina. Stvaranje fragmenata. DirectX. OpenGL. WegGL.

    2 sata
    2.

    VEKTORI I MATRICE. Kordinatni sustavi. Operacije na matricama i vetkorima. SIMD operacija na centralnome i grafičkome procesoru.

    2 sata
    3.

    TRANSFORMACIJE. Skaliranje. Rotacija. Translacija. Kompozicija.Transformacija. Pogledi i projekcije. Mapiranja na ekran.

    2 sata
    4.

    ISCRTAVANJE. Prikaz modela. Cjevovodi iscrtavanja. Postavlanje čvorova (vertex). Međuspremnici. Rezanje. Rasterizacija. Efekti. Isctravanje terena. Mape visina.

    2 sata
    5.

    OSVJETLJAVANJE. Interakcija svjetla i materijala. Normalni vektori. Difuzno svjetlo. Reflektirajuće svjetlo. Ambijentno svjetlo. Paralelna svjetla. Gloabalno osvijetljenje.

    2 sata
    6.

    TEKSTURE. Koordinate tekstura. Stvaranje tekstura. Mapiranje tekstura. Uzorkovanje tekstura. Teksture kao materijali. Filteri. Umanjivanja. Uvećanja. Transformiranje tekstura.

    2 sata
    7.

    KUBNO MAPIRANJE. Kubne mape. Mape okruženja. Učitavanje mapa. Teksture. Modeliranje refleksija. Globalni efekti.

    2 sata
    8.

    NORMALNO MAPIRANJE. Normalne mape. Tangentni prostor. Teksture i čvorovi. Objektni prostor. Transformacija prostora.

    2 sata
    9.

    OSJENČENO MAPIRANJE. Ocrtavanje prema teksturi. Ortografičke projekcije. Projektive koordinate tekstura. Mapiranje sjena. Iscrtavanje i filtriranje mapa.

    2 sata
    10.

    MREŽE. Geometrijske informacije. Međuspremnici podskupova i značajki. Crtanja. Infromacije o okolini. Kloniranje. Stvaranje mreže.

    2 sata
    11.

    SUSTAVI ČESTICA. Prikaz čestica. Kretanje čestica. Randomizacija. Osvjetljavanje sustava čestica. Emiter čestica. Sustavi čestica temeljeni na grafičkim procesorima.

    2 sata
    12.

    PRIMJENA U MEDICINI. DICOM. Vizualizacija DICOM slika. Algoritmi polu-automatske segmentacije tkiva i organa.

    2 sata
    13.

    DETEKCIJA SUDARA. Okružujuči volumeni (koceke i sfere). Presijeci geometrijskih tijela. Odabir (picking).

    2 sata
    14.

    ANIMACIJA. Ključni okviri. Kože i skeletoni. Algebra kvaterniona. Interpolacija stanja. Hierarhije djelova. Transformacije.

    2 sata
      Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
    1.

    Implementiranje osnovne 3D matematike.

    2 sata
    2.

    Implementacija 3D motora „engine-a“

    6 sati
    3.

    Implementacija 3D modela

    3 sata
    4.

    Implementacija osnovnih transformacija

    4 sata
    5.

    Implementacija lokalnog osvijetljena na sceni

    3 sata
    6.

    Implementacija tekstura i njihovo uzorkovanje

    3 sata
    7.

    Implementacija kamere (prva osoba i kružna)

    2 sata
    8.

    Implementacija intesekcija i sudara (picking)

    3 sata
    9.

    Animiranje skeletona korištenjem ključnih okvira

    4 sata
    Niste više prijavljeni

    Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

    Nastao je problem u radu sustava

    Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

    Vaš preglednik nije podržan

    Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.