Glavni ciljevi nastave stranog jezika kao popratnog studijskog predmeta su sljedeći:
• razvijanje komunikativne i socijalne sposobnosti djelovanja u dotičnoj struci, prije svega u općejezičnim situacijama i onima koje prelaze okvire struke;
• stjecanje znanja o jezičnim strukturama (znanje o govornim aktivnostima: funkcionalna i sistematska gramatika, u skladu s vrstama tekstova prikladnih za visoke škole)
• produbljivanje znanja o stranom jeziku i njegovim strukturama
• proširivanje stručnog znanja ponajprije na receptivnoj razini (pismena i usmena recepcija) ovisno o studijskom smjeru i željenoj jezičnoj razini
• senzibilizacija za vlastitu odgovornost i za sudjelovanje u procesu učenja.
očekivani ishodi učenja
Nakon uspješno završenog predmeta student će moći:
1. Prepoznati različite vrste tekstova, njihove tekstualne obrasce i jezične aktivnosti.
2. Identificirati i objasniti stručni vokabular.
3. Prepoznati ključne ideje, riječi i rečenice.
4. Pronaći i kasnije koristiti gramatičke strukture specifične za stručne i znanstvene tekstove.
5. Primijeniti različite stilove čitanja i slušanja u svrhu razumijevanja smislenog konteksta autentičnih tekstova (također i sa stručnim sadržajima).
6. Argumentirano (usmeno/pismeno) prezentirati različite teme.
7. Analitički obraditi određene stručne sadržaje i prezentirati ih u okvirima stručno-specifičnih komunikacijskih postupaka.
Priprema za predavanja iz jezika struke ponavljanjem komunikacijskih sadržaja i gramatičkih struktura usvojenih u srednjoj školi, te usvajanjem novih. Uvod u leksičke i gramatičke strukture jezika elektrotehničke struke obradom nastavnih tekstova i brojnih i raznovrsnih vježbi uz te tekstove.
Oblici provođenja nastave: frontalna nastava, uz aktivno sudjelovanje studenata koje se potiče na samostalno zaključivanje o specifičnim obilježjima jezika struke na temelju obrade strukovnih tekstova i vježbi uz te tekstove. Obrada cjelina uključuje čitanje, slušanje, pisanje, govorenje kroz prateće gramatičke i leksičke vježbe te upotrebu dodatnih materijala kojima se proširuje znanje općeg jezika i jezika struke. Nastava se izvodi na engleskome jeziku.
Paterson, Ken, Roberta Wedge. (2013). Oxford Grammar for EAP. Oxford: OUP.
de Chazal, Edward, Sam McCarter. (2012). Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Upper-intermediate/B2. Oxford: OUP.
jezik poduke
Engleski
način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula
Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
ispit (način polaganja, ispitni rokovi)
Za vrijeme trajanja nastave provodit će se kontinuirana provjera znanja kroz razne pismene zadatke. Tijekom nastave studenti samostalno drže izlaganja na temama iz elektrotehničke struke. Vrednuje se pripremljenost studenta za izlaganje, razumljivost, pojednostavljenost i sintetiziranost sadržaja, vladanje jezikom (gramatikom i vokabularom) i vizualni dojam prikazane prezentacije. Prezentacije su usmeni dio ispita i čine 20% konačne ocjene. Pozitivno ocijenjena prezentacija uvjet je koji se mora ispuniti prije izlaska na ispit, tijekom nastave (a ne kad nastava završi), pred publikom (kolegama studentima), jer prezentacija je javni nastup.
Tijekom semestra održat će se dva međuispita (kolokvija) kojima se provjerava poznavanje vokabulara iz gradiva obrađenog u dijelu semestra te gramatičkih oblika specifičnih za jezik struke: prvi kolokvij održava se nakon 7 tjedana, a drugi nakon 14 tjedana neposredne nastave. Po završetku nastave slijede četiri ispitna termina. Studenti koji ne pristupe međuispitima ili ne polože oba, u ispitnom roku polažu završni pismeni ispit.
U konačnu ocjenu ulazi ocjena postignuta na pismenome ispitu (70%), ocjena izlaganja (20%), redovito pohađanje nastave (5%) te pismeni zadatci (5%).
Kolokviji i ispiti održavaju se u terminima određenim kalendarom ispitnih rokova u tekućoj akademskoj godini.
Nastavne jedinice za Seminar
Broj sati
1.
Upoznavanje s kolegijem, obvezama i uvjetima koje je potrebno ispuniti. Upoznavanje s Uputama o kolegiju i Uputama za prezentacije na e-learning portalu.
Oxford EAP, Unit 11D: Speaking - Presentations
Technical English 3, Unit 1 Systems, Section 1.2 Transmissions
2 sata
2.
Unit 2, Processes, Section 2.2, Solid shapes
Unit 2, Processes, Section 2.3, Hollow shapes
Oxford Grammar for EAP: Unit 11 - Modal verbs
2 sata
3.
Review unit A
Unit 4, Careers, Section 4.1 Engineers
Unit 4, Careers, Section 4.2 Inventor
2 sata
4.
Unit 5, Safety, Section 5.1 Warnings
Unit 5, Safety, Section 5.2 Instructions
Oxford Grammar for EAP: Unit 04 - Being formal and informal
2 sata
5.
Unit 6, Planning, Section 6.1 Schedules
Oxford Grammar for EAP: Unit 16 - Paraphrasing
2 sata
6.
Unit 6, Planning, Section 6.2 Causes
Unit 6, Planning, Section 6.3 Systems
Oxford Grammar for EAP: Unit U12 Talking about cause and effect
2 sata
7.
Review unit C
Oxford EAP: Unit 7E - Vocabulary - General and technical meaning
Oxford Grammar for EAP: Unit 19 - Collocations
2 sata
8.
MEĐUISPIT 1
2 sata
9.
Unit 7, Reports, Section 7.1 Statements
Oxford EAP, Unit 3A - Reading; 3B - Writing
Oxford Grammar for EAP: Unit 05 - Relative clauses
2 sata
10.
Unit 7, Reports, Section 7.2 Incidents
Unit 7, Reports, Section 7.3 Progress
Oxford Grammar for EAP: Unit 09 - Passives
2 sata
11.
Review unit D
Oxford Grammar for EAP: Unit 10 - Arguing and persuading
2 sata
12.
Unit 9, Design, Section 9.1 Inventions
Review unit E
Oxford Grammar for EAP: Unit 02 - Comparing and contrasting
2 sata
13.
Unit 11, Materials, Section 11.2 Properties 1
Unit 11, Materials, Section 11.3 Properties 2
Oxford Grammar for EAP: Unit 03 - Noun phrases
2 sata
14.
Unit 12, Opportunities, Section 12.3 Priorities
Review unit F
2 sata
15.
MEĐUISPIT 2
2 sata
Niste više prijavljeni
Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.
Nastao je problem u radu sustava
Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.
Vaš preglednik nije podržan
Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.