Osposobljavanje studenata za:
• razumijevanje i primjenu temeljnih znanja o inženjerskom pristupu razvoju softvera,
• pisanje dokumenata specifikacije korisničkih zahtijeva, dizajna arhitekture i testnog plana kod razvoja softvera,
• omogućiti primjenu stečenog znanja na stvarnom primjeru razvoja softvera.
očekivani ishodi učenja
Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
1. definirati osnovne pojmove vezane uz inženjerski pristup razvoja softver,
2. identificirati različite faze razvoja softvera,
3. razlikovati agilne i klasične metode razvoja softvera,
4. popratiti proces razvoja softvera odgovarajućom dokumentacijom (specifikacija korisničkih zahtijeva, dizajn arhitekture i testni plana),
5. kreirati UML dijagrame za opis arhitekture softvera,
6. prepoznati različite obrasce arhitekture i dizajna u razvoju softvera,
7. objasniti različite faze testiranja softvera, te zašto su potrebne,
8. opisati važnost evolucije softvera.
Društveno-tehnički sustavi. Kritični sustavi. Softverski procesi. Upravljanje projektima. Korisnički zahtjevi: specifikacija zahtjeva, Modeli sustava. Formalne specifikacije. Analiza sustava. Dizajniranje programske podrške. Funkcionalni dizajn. Use cases. Objektni dizajn. Identifikacija klasa i objekata. Kvaliteta programske podrške. ISO 9000. Prepoznavanje atributa. Pouzdanost programske podrške. Ponovno korištenje. Testiranje. Verifikacija. Prihvaćanje. Podrška. Procjena troškova. Izrada dokumentacije. Održavanje. Design patterns. Rose.
preporučena literatura
I. Sommerville, Engineering Software Products, Pearson Education, 2020.
I. Sommerville, Software Engineering, 10. izdanje, Addison Wesley, 2016.
dopunska literatura
1. Booch, G., Object-Oriented Analysis and Design with Applications, Benjamin/Cummings, 1994.
2. Gamma, E., Helm, R., Johnson, R., Vlissides, J.: Design Patterns - Elements of Reusable Object-Oriented Software.
jezik poduke
Hrvatski jezik
način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula
Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
Povremeno promatranje i evaluacija nastave od strane predstojnika odsjeka/ šefa katedre, itd.
ispit (način polaganja, ispitni rokovi)
spit se sastoji od praktičnog i teoretskog dijela.
Praktični dio je izrada projekta, kojeg studenti rade tijekom semestra u grupama od 4 - 6 studenata. Projekt se predaje u 3 faze po rokovima svako 5 tjedana. Grupe prezentiraju svoj rad ostalim studentima.
Teoretski dio se tijekom semestra polaže preko dva kolokvija. Na ispitnim student bira koji će kolokvij polagati, a može i oba.
Konačna ocjena se sastoji od:
ocjene projekta – 60%,
ocjene teoretskog dijela – 40%.
Uvjet za pozitivnu ocjenu je predan i pozitivno ocijenjen projekt, predane laboratorijske vježbe te više od 50% bodova za svaki od kolokvija.
Ocjena na teoretskom djelu ispita u ovisnosti o broju bodova se formira na slijedeći način:
50% do 61% - dovoljan (2),
62% do 74% - dobar (3),
75% do 87% - vrlo dobar (4),
88% do 100% - izvrstan (5).
Ispitni rokovi: Prema kalendaru nastave.
Nastavne jedinice za Predavanja
Broj sati
1.
Uvod u programsko inžinjerstvo
2 sata
2.
Softverski procesi
2 sata
3.
Agilne metode u procesu razvoja softvera
2 sata
4.
Proces upravljanja softverskim zahtjevima
2 sata
5.
Modeliranje sustava, uvod u UML
2 sata
6.
Dizajn arhitekture
2 sata
7.
Dizajn i implementacija
2 sata
8.
Testiranje softvera
2 sata
9.
Evolucija i održavanje softvera
2 sata
10.
Ponovno korištenje softvera
2 sata
11.
Programsko inženjerstvo bazirano na komponentama
2 sata
12.
Programsko inženjestvo za distribuirane sustave
2 sata
13.
Servisno orjentirane arhitekture
2 sata
Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe
Broj sati
1.
Vođenje projekta korištenjem alata Microsoft Project
2 sata
2.
Korištenje Microsoft Visio alata za modeliranje sustava. (UML dijagrami)
2 sata
3.
Korištenje ArgoUML alata alata za modeliranje sustava (UML dijagrami)
2 sata
4.
ArgoUML – od modela do koda
2 sata
5.
MS Visual studio – testiranje softvera
2 sata
6.
MS Visual studio – testiranje softvera
2 sata
7.
Prezentacije prve faze studentskih projekata
2 sata
8.
Prezentacije druge faze studentskih projekta
2 sata
9.
Prezentacije treće faze studentskih projekta
2 sata
10.
Gostujuće predavanje (Ericsson)
2 sata
11.
Gostujuće predavanje (Siemens)
2 sata
12.
Gostujuće predavanje
2 sata
13.
Gostujuće predavanje
2 sata
Niste više prijavljeni
Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.
Nastao je problem u radu sustava
Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.
Vaš preglednik nije podržan
Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.