FESB NASTAVA
Loading...
    Diplomski
    280 Brodogradnja
    3. semestar
    Prijediplomski
    Diplomski
    Doktorski
    Stručni
    Razlikovni
    110 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    111 Automatika i sustavi
    112 Elektronika i računalno inženjerstvo
    113 Elektrotehnika
    114 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    120 Računarstvo
    130 Strojarstvo
    140 Brodogradnja
    150 Industrijsko inženjerstvo
    210 Automatika i sustavi
    220 Elektronika i računalno inženjerstvo
    221 Elektronika
    222 Računalno inženjerstvo
    230 Elektrotehnika
    231 Automatizacija i pogoni
    232 Elektroenergetski sustavi
    241 Bežične komunikacije
    242 Telekomunikacije i informatika
    250 Računarstvo
    261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
    262 Računalno projektiranje i inženjerstvo
    263 Proizvodno strojarstvo
    270 Industrijsko inženjerstvo
    271 Proizvodni management
    272 Upravljanje životnim ciklusom proizvoda
    280 Brodogradnja
    310 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    330 Strojarstvo
    510 Elektrotehnika
    511 Elektroenergetika
    512 Elektronika
    530 Strojarstvo
    540 Brodogradnja
    550 Računarstvo
    910 Automatika i sustavi
    920 Elektronika i računalno inženjerstvo
    930 Elektrotehnika
    940 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    950 Računarstvo
    960 Strojarstvo
    970 Brodogradnja
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    Nema predmeta
      Upit treba biti dulji od 1 znaka...
      Nema rezultata
      U polje za pretragu upišite naziv ili kôd predmeta koji želite pronaći
      • nema koda:
      • Održavanje

        (FETL04)
        2024/25 godina
        preduvjeti za upis
        Nema
        ciljevi predmeta

        Po završetku ovoga kolegija studenti će moći kritički evaluirati i usporediti koncepte vezane za projektni vijek tehničkog sustava, posutupke njegova održavanja i sigurnosti korištenja.

        očekivani ishodi učenja

        Studenti će nakon uspješno savladanog kolegija moći:
        – Vrednovati postupke i predložiti strategiju održavanja.
        – Komentirati postupke održavanja i rizike korištenja tehničkog sustava.
        – Povezati različite koncepte modeliranja pouzdanosti i raspoloživosti.
        – Procijeniti raspoloživosti i troškove održavanja.
        – Usporediti utjecaje na životni vijek tehničkog sustava.

        nositelji predmeta
        nastava i predavači
         
        Predavanja
        45 sati
        3 sata tjedno × 15 tjedana
         
        Laboratorijske vježbe
        15 sati
        0 sati tjedno × 0 tjedana
        sadržaj

        Značaj i ciljevi funkcije održavanja tehničkoga sustava. Povijesni razvoj, značajke i područja primjene: korektivne, preventivne, prediktivne, RCM i TPM strategije održavanja. Krivulja mortaliteta.
        Organizacija funkcije održavanja - prikazivanje i analiza primjera.
        Standardi (IEC EN 61508). Klasifikacija i rasčlamba dijelova i opreme. Tehnički indikatori ispravnosti. Kvar, mod kvara te njegov uzrok i posljedice. Metoda analize vrste i posljedica kvara (FMEA) i analiza uzroka kvara (RCA).
        Primjer FMEA metode.
        Pregled i temeljne značajke modova kvara. Ljudske pogreške u održavanju. Parametarske i neparametarske metode procjene vijeka trajanja.
        Neparametarska analiza podataka - 1.
        Izvori podataka u analizama pouzdanosti i raspoloživosti, standardi i preporuke. Analize poznatih kvarova i procesa održavanja - neparametarske metode, potpuni i cenzorirani podaci.
        Neparametarska analiza podataka - 2.
        Parametarske metode procjene pouzdanosti. Pouzdanost komponente: konstantna i vremenski ovisna učestalost kvara (Weibullov, Eksponencijalni model i Lognormalni modeli). Papir vjerojatnosti. Maksimalna vjerodostojnost (MLE). Intervali povjerenja.
        Parametarska analiza podataka - 1.
        Pouzdanost sustava: serijske/ paralelne konfiguracije, redudancija. Blok dijagrami pouzdanosti.
        Parametarska analiza podataka - 2.
        Pogodnost za održavanje i raspoloživost. Utjecajne veličine i osnovni modeli.
        Primjeri rješavanja problema pogodnosti za održavanje.
        Pouzdanost obnovljivih sustava. Opis sustava preko stanja: Markovljevi modeli, raspodjela opterećenja. Procesi brojanja (HPP i NHPP).
        Primjeri modeliranja obnovljivih sustava.
        Korištenje generičkih podataka, prethodnih iskustava i/ili mišljenja eksperata. Uhodavanje. Bayesove analize u formalnim postupcima (FSA).
        Izvori generičkih podataka i njihovo korištenje.
        Tehnička dijagnostika. Procedura, vrste, osnovni indikatori i primjereni senzori.
        Tehnička dijagnostika - prikazivanje i analiza primjera.
        Fizikalno modeliranje pouzdanosti. Ubrzano testiranje i uhodavanje.
        Analiza kovarijantnog modela oštećenja.
        Planiranje pregleda, popravaka i procjena troškova. Planiranje, nabava i skladištenje doknadnih dijelova i materijala
        Procjena dubine i širine skladišta doknadnih dijelova.
        Modeliranje opitmalnih intervala različitih vrsta preventivnog održanaja. Informacijski sustavi, dokumentacija i organizacija procesa održavanja.
        Numerička analiza optimalnog intervala plansko-preventivnog i oportunističkog postupka.

        preporučena literatura
        • Barle, J., "Pouzdanost u funkciji održavanja tehničkih sustava", Interna skripta, FESB, Split 2009.

        dopunska literatura
        • – Rausand, M.; Høyland, A., "System Reliability Theory: Models, Statistical Methods, and Applications", 2nd ed., Wiley-Interscience, 2003.

        • – Ebeling, C., "An Introduction To Reliability and Maintainability Engineering", McGraw-Hill, 1996.

        jezik poduke
        Hrvatski
        način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula

        Vođenje evidencije o prisutnosti na nastavi. Godišnja analiza uspješnosti polaganja ispita. Studentska anketa s ciljem evaluacije nastavnika. Samoevaluacija nastavnika. Povratna informacija od strane studenata koji su već diplomirali o relevantnosti sadržaja predmeta.

        ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

        Tijekom semestra bit će dva međuispita (kolokvija). Prvi je međuispit nakon 7 tjedana nastave, a drugi nakon narednih 6 tjedana. Na završnom ispitu studenti polažu dijelove gradiva koje nisu položili na međuispitima. Prvi se međuispit provodi kao pisani ispit u trajanju od 75 minuta i sastoji se od ukupno 5 pitanja i zadataka. Drugi dio ispita polaže se preko pisanog seminarskog rada u kojemu se obrađuju naprednije teme i/ili rješavaju složeniji zadaci.
        Konačna se ocjena (u postocima) utvrđuje prema formuli:

        • kolokvij 1: A1 = 50 – 100 %,
        • kolokvij 2 (seminarski rad): A2 = 50 – 100 %,
        • usmeni ispit (samostalnost + završna provjera): A3 = 50 – 100 %.
        • nazočnost i aktivnost na nastavi: A4 = 70 – 100 %.
        ODNOS POLUČENOG USPJEHA I PRIPADNE OCJENE
        Postotak Kriterij Ocjena
        od 50% do 62% zadovoljava minimalne kriterije dovoljan (2)
        od 63% do 76% prosječan uspjeh s primjetnim nedostatcima dobar (3)
        od 77% do 88% iznadprosječan uspjeh s ponekom greškom vrlo dobar (4)
        od 89% do 100% izniman uspjeh izvrstan (5)

          Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
        Za ovaj oblik nastave nema definiranih nastavnih jedinica.
          Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
        Za ovaj oblik nastave nema definiranih nastavnih jedinica.
        Nije dio izvedbenog plana za akademsku godinu 2024/25.
        Niste više prijavljeni

        Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

        Nastao je problem u radu sustava

        Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

        Vaš preglednik nije podržan

        Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.