FESB NASTAVA
Loading...
    Diplomski
    250 Računarstvo
    1. semestar
    Preddiplomski
    Diplomski
    Poslijediplomski
    Stručni
    Razlikovni
    110 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    111 Automatika i sustavi
    112 Elektronika i računalno inženjerstvo
    113 Elektrotehnika
    114 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    120 Računarstvo
    130 Strojarstvo
    140 Brodogradnja
    150 Industrijsko inženjerstvo
    210 Automatika i sustavi
    220 Elektronika i računalno inženjerstvo
    221 Elektronika
    222 Računalno inženjerstvo
    230 Elektrotehnika
    231 Automatizacija i pogoni
    232 Elektroenergetski sustavi
    241 Bežične komunikacije
    242 Telekomunikacije i informatika
    250 Računarstvo
    261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
    262 Računalno projektiranje i inženjerstvo
    263 Proizvodno strojarstvo
    270 Industrijsko inženjerstvo
    271 Proizvodni management
    272 Upravljanje životnim ciklusom proizvoda
    280 Brodogradnja
    310 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    330 Strojarstvo
    510 Elektrotehnika
    511 Elektroenergetika
    512 Elektronika
    530 Strojarstvo
    540 Brodogradnja
    550 Računarstvo
    910 Automatika i sustavi
    920 Elektronika i računalno inženjerstvo
    930 Elektrotehnika
    940 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    950 Računarstvo
    960 Strojarstvo
    970 Brodogradnja
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    Nema predmeta
      Upit treba biti dulji od 1 znaka...
      Nema rezultata
      U polje za pretragu upišite naziv ili kôd predmeta koji želite pronaći
      • nema koda:
      • Računalna grafika

        (FELK04)
        2023/24 godina
        preduvjeti za upis
        nema
        ciljevi predmeta

        Osposobljavanje studenata za:
        • razumijevanje osnovnih aspekata i algoritama računalne grafike,
        • razumijevanje tehnologija koje se koriste u računalnoj grafici,
        • izradu i primjenu algoritama iz područja računalne grafike u programskom jeziku C te korištenje grafičkih biblioteka u programiranju.

        očekivani ishodi učenja

        Studenti će nakon uspješno savladanog predmeta moći:
        1. objasniti način rada grafičkog cjevovoda,
        2. analizirati način rada osnovnih algoritama računalne grafike,
        3. povezati redoslijed grafičkih transformacija s ciljem postizanja željene transformacije za prikaz,
        4. preporučiti vrstu sjenčanja i animacije za postizanje željenog rezultata,
        5. kritički prosuđivati mogućnosti različitih ispisnih i prikaznih tehnologija,
        6. modelirati jednostavnije objekte pomoću odgovarajućih računalnih alata,
        7. kreirati jednostavnije animacije pomoću odgovarajućih računalnih alata,
        8. kreirati jednostavnije računalne programe za prikaz objekata korištenjem grafičkih biblioteka.

        nositelji predmeta
        nastava i predavači
         
        Predavanja
        30 sati
        2 sata tjedno × 15 tjedana
         
        Laboratorijske vježbe
        Lista predavača je prazna.
        30 sati
        2 sata tjedno × 15 tjedana
        sadržaj

        Primjene i osnovni koncepti računalne grafike. Računalna grafika u inženjerskim primjenama. Grafičko sklopovlje i uređaji. Organizacija mikroračunalnog grafičkog sustava. Grafički programski paketi i grafički sustavi. Interaktivna računalna grafika. Grafički terminal i grafički procesor. Matematički temelji računalne grafike. Rasterski i vektorski grafički sustavi. Grafičke transformacije. Projekcije. Osnovni algoritmi rasterske grafike. Prikazivanje crta, krivulja, površina i tijela. Animacija. Boja u računalnoj grafici. CAD sustavi.

        preporučena literatura
        • S. Marschner, P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, 4th edition, CRC Press, 2015.

        • J.D.Foley, A.Dam, S.K.Feiner, J.F.Hughes, Computer Graphics: Principles and Practice (second edition in C), Addison-Wesley Publishing Company, 1996.

        • Papić, V.: Uvod u računalnu grafiku, skripta, 2013.

        dopunska literatura
        • Tomas Akenine-Moller et al, Real Time Rendering, CRC Press; 4th edition, 2018.

        • F.S.Hill, Jr. i S.M. Kelley, Computer Graphics Using OpenGL, 3rd edition, Pearson education, 2007.

        jezik poduke
        Hrvatski
        način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula

        Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
        Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
        Povremeno promatranje i evaluacija nastave od strane predstojnika odsjeka/šefa katedre, itd.

        ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

        Tijekom semestra bit će dva međuispita (kolokvija) prema kalendaru nastave. Na završnom ispitu studenti polažu gradivo koje nisu položili na kolokvijima.

        Uvjet za pozitivnu ocjenu je 50% bodova na svakom kolokviju, odnosno završnom ispitu, izrađen seminarski rad te odrađene laboratorijske vježbe. U konačnoj ocjeni, svaki kolokvij sudjeluje s maksimalno 25%, seminar s maksimalno 30%, laboratorijske vježbe s maksimalno 20% od ukupno maksimalno mogućeg broja bodova (25%+25%+30%+20%).

        Konačna ocjena slijedi iz na taj način dobivenog postotka i to:
        Za postotak Ocjena
        50% do 62% dovoljan (2)
        63% do 75% dobar (3)
        76% do 88% vrlo dobar (4)
        89% do 100% izvrstan (5)

        Studenti koji ne polože ispit preko kolokvija polažu cjeloviti ispit pod istim uvjetima, a konačnu ocjenu se i u ovom slučaju izračunava kao suma postignutih postotaka ispita (maksimalno 60%), seminara (maksimalno 30%) i laboratorijskih vježbi (10%).

        Ispitni rokovi (ispitna grupa 15): Prema kalendaru nastave

          Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
        1.

        Uvod

        2 sata
        2.

        Elementi slike, vektorski i rasterski sustavi, koncept interaktivne grafike

        2 sata
        3.

        Osnovni algoritmi rasterske grafike

        2 sata
        4.

        Ispunjavanje primitiva i odrezivanje

        2 sata
        5.

        Grafičko sklopovlje

        4 sata
        6.

        Antialiasing

        2 sata
        7.

        Geometrijske transformacije

        2 sata
        8.

        Objekti u 3D prostoru

        2 sata
        9.

        Krivulje i površine

        3 sata
        10.

        Osvjetljenje i sjenčanje

        3 sata
        11.

        Animacija

        2 sata
          Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
        1.

        Uvod u OpenGL

        4 sata
        2.

        OpenGL vježba: Animacija

        2 sata
        3.

        OpenGL vježba: Teksture

        2 sata
        4.

        OpenGL vježba: Filteri za teksture

        2 sata
        5.

        OpenGL vježba: Osvjetljenje i interakcija

        2 sata
        6.

        OpenGL vježba: Miješanje boja

        2 sata
        7.

        OpenGL vježba: 3D

        4 sata
        8.

        Blender modeliranje

        4 sata
        9.

        Blender: animacija

        4 sata
        Niste više prijavljeni

        Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

        Nastao je problem u radu sustava

        Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

        Vaš preglednik nije podržan

        Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.