FESB NASTAVA
Loading...
    Diplomski
    250 Računarstvo
    1. semestar
    Preddiplomski
    Diplomski
    Poslijediplomski
    Stručni
    Razlikovni
    110 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    111 Automatika i sustavi
    112 Elektronika i računalno inženjerstvo
    113 Elektrotehnika
    114 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    120 Računarstvo
    130 Strojarstvo
    140 Brodogradnja
    150 Industrijsko inženjerstvo
    210 Automatika i sustavi
    220 Elektronika i računalno inženjerstvo
    221 Elektronika
    222 Računalno inženjerstvo
    230 Elektrotehnika
    231 Automatizacija i pogoni
    232 Elektroenergetski sustavi
    241 Bežične komunikacije
    242 Telekomunikacije i informatika
    250 Računarstvo
    261 Konstrukcijsko-energetsko strojarstvo
    262 Računalno projektiranje i inženjerstvo
    263 Proizvodno strojarstvo
    270 Industrijsko inženjerstvo
    271 Proizvodni management
    272 Upravljanje životnim ciklusom proizvoda
    280 Brodogradnja
    310 Elektrotehnika i informacijska tehnologija
    330 Strojarstvo
    510 Elektrotehnika
    511 Elektroenergetika
    512 Elektronika
    530 Strojarstvo
    540 Brodogradnja
    550 Računarstvo
    910 Automatika i sustavi
    920 Elektronika i računalno inženjerstvo
    930 Elektrotehnika
    940 Komunikacijska i informacijska tehnologija
    950 Računarstvo
    960 Strojarstvo
    970 Brodogradnja
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    3. semestar
    4. semestar
    5. semestar
    6. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    1. semestar
    2. semestar
    Nema predmeta
      Upit treba biti dulji od 1 znaka...
      Nema rezultata
      U polje za pretragu upišite naziv ili kôd predmeta koji želite pronaći
      • nema koda:
      • Korisnička sučelja

        (FELK01)
        2022/23 godina
        preduvjeti za upis
        nema
        ciljevi predmeta

        Osnovni ciljevi predmeta su:
        • pružiti studentima uvid u osnove dizajna interakcija između čovjeka i računala
        • predstaviti studentima dokazane tehnike za implementaciju i unaprijeđenje korisničkih sučelja
        • osposobiti studenate za primjenu metodičkih procedura za dizajn sustava koji će krajnjem korisniku biti jednostavni za uporabu

        očekivani ishodi učenja

        Nakon uspješno savladanog predmeta, studenti će moći:
        • objasniti relevantnost metodičkog pristupa dizajnu korisničkih sučelja
        • objasniti pojam dobrog dizajna
        • primjeniti iterativni proces izrade i vrjednovanja korisničkih sučelja
        • identificirati korisnike i zadaće koje sučelje mora podržavati
        • opravdati razvoj low fidelity prototipova prethodno razvoju finalnog konačno sučelje
        • izraditi i vrjednovati low- i hi-fidelity prototipove korisničkih sučelja
        • vrjednovati korisnička sučelja tehnikom cognitive walkthrough
        • vrjednovati korisnička sučelja postupkom heurističkog vrjednovanja
        • opravdati odgovarajući vizualni dizajn temeljem osnovnih principa vizulanog dizajna

        nositelji predmeta
        nastava i predavači
         
        Predavanja
        30 sati
        2 sata tjedno × 15 tjedana
         
        Laboratorijske vježbe
        30 sati
        2 sata tjedno × 15 tjedana
        sadržaj

        Uvodna razmatranja i terminologija. Psihologija i dizajn svakodnevnih stvari. Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane čovjeka, interakcija sa strane računala. Modeli ponašanja čovjeka u interakciji s računalom. Postupak razvoja interaktivnog sustava: iteracija dizajniranja i vrednovanja. Razumijevanje korisnika i njihovih zadataka. Zadatku (korisniku) usmjeren proces razvoja interaktivnih računalnih sustava. Dizajniranje korisničkog sučelja; principi i smjernice dobrog dizajna. Vrednovanje korisničkog sučelja; metode vrednovanja koje uključuju ispitne korisnike i koje uključuju HCI stručnjake. Implementacija i izrada prototipa.

        preporučena literatura
        • Dix A., Finaly J., Abowd G. D., Beale R.: Human-Computer Interaction, 3rd, Pearson, Prentice Hall, 2004.

        • Nielsen J.: Usability Engineering, AP Professional, 1993.

        • Norman D.: The Psychology of Everyday Things, Basic Books, 1988.

        • Slideovi s predavanja dostupni početkom semestra na http://www.fesb.hr/~mcagalj/HCI)

        dopunska literatura
        jezik poduke
        Hrvatski
        način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i/ili modula

        Mišljenja studenata o kvaliteti nastave putem anketa.
        Nastavnici koji podučavaju srodne predmete surađuju i zajednički vode brigu o kvaliteti nastave.
        Povremeno promatranje i evaluacija nastave od strane predstojnika odsjeka/šefa katedre, itd.

        ispit (način polaganja, ispitni rokovi)

        Tijekom semestra održat će se dva kolokvija (nakon 7. odnosno 13. tjedna neposredne nastave). U okviru laboratorijskih vježbi student je dužan realizirati jedan semestarski projekt (proizvoljna tema s naglaskom na HCI); rad u grupama od 2-3 studenta. Po realizaciji projekta student (grupa) će pripremiti finalni izvještaj i prezentaciju. Svaka grupa je dužna prezentirati projekt na kraju semestra (zadnja dva tjedna u terminu laboratorijskih vježbi). Završen projekt (predan izvještaj i održana prezentacija) je preduvjet za upis ocjene. Profesor/asistent će osigurati svu podršku potrebnu za uspješnu realizaciju projekta.

        Ocjenjivanje:

        A - Prisustvo na predavanjima i rad u laboratoriju = 5%
        B - Finalni izvještaj i prezentacija projekta = 30%
        C - 1. kolokvij = 25%
        D - 2. kolokvij (cijelo gradivo) = 40%

        Ocjena = zaokruži( 0.05A + 0.3B + 0.25C + 0.4D )

          Nastavne jedinice za Predavanja Broj sati
        1.

        Uvodna razmatranja. Interakcija čovjeka i računala. Korisničko sučelje.

        2 sata
        2.

        Psihologija i dizajn svakodnevnih stvari.

        2 sata
        3.

        Razumijevanje korisnika i njihovih zadataka.

        2 sata
        4.

        Razvoj interaktivnih računalnih sustava.

        2 sata
        5.

        Zadatku /korisniku/ usmjeren proces dizajniranja.

        2 sata
        6.

        Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane čovjeka.

        2 sata
        7.

        Čovjek i tehnologija/računalo: interakcija sa strane računala.

        2 sata
        8.

        1. kolokvij

        9.

        Modeli ponašanja čovjeka u interakciji s računalom.

        2 sata
        10.

        Postupak razvoja interaktivnog sustava: iteracija dizajna i vrednovanja.

        2 sata
        11.

        Dizajniranje korisničkog sučelja. Principi i smjernice dizajniranja.

        2 sata
        12.

        Vrednovanje korisničkog sučelja. Definicija upotrebljivosti.

        2 sata
        13.

        Metode vrednovanja upotrebljivosti (uključuju ispitne korisnike).

        2 sata
        14.

        Implementacija i izrada prototipa.

        2 sata
        15.

        2. kolokvij

          Nastavne jedinice za Laboratorijske vježbe Broj sati
        1.

        Uvod u projekt i HCI metode (heuristike, izrada prototipa, evaluacija)

        3 sata
        2.

        Rad na projektu

        19 sati
        3.

        Prezentacija projekata

        4 sata
        Niste više prijavljeni

        Istekla vam je prethodna prijava te se morate ponovno prijaviti.

        Nastao je problem u radu sustava

        Informacije o problemu smo pohranili i nastojat ćemo ga riješiti. Ako vas ova greška sprječava da obavite nešto važno, možete nas odmah kontaktirati na helpdesk@fesb.hr.

        Vaš preglednik nije podržan

        Koristite web preglednik koji nije podržan. Za puno korisničko iskustvo, preuzmite najnoviju inačicu vašeg preglednika.